Besplatne reklame su nam pomogle da više ljudi čuje za naš cilj i da povećamo broj novih članova u našem udruženju - Google za neprofitne organizacije, malo poznata opcija za koju svaka neprofitna organizacija može da aplicira, a niko vam neće reći za nju
Kreativno edukativni centar (KEC) je neprofitna organizacija iz Novog Sada osnovana sa ciljem da pruži priliku ljudima iz Srbije i Evrope da menjaju svet oko sebe i utiču na okruženje realizacijom svojih ideja. Osnovani smo davne 2004. godine, a do sada smo organizovali mnogobrojne projekte i pomogli mladim ljudima sa pitanjima koja ih muče i u realizaciji njihovih ideja.
Od našeg osnivanja, pa do nedavno, lako smo dolazili do novih ljudi i širili svoje ideje, a nismo imali problema ni sa dolaskom novih članova. Mladi ljudi su uvek rado učestvovali u našim projektima i postajali naši članovi, preporučivali prijateljima da se priključe i obaveštavali starije građane o našem cilju i radu. Nije bilo potrebe ni da razmišljamo kako da više ljudi sazna za našu organiziciju i mislimo na marketing, jer su sami dolazili i interesovali se. Učenici srednjih škola su rado dolazili na naše edukacije iz oblasti IT-a, studenti su uvek bili tu da isprate „Noć istraživača“ i naše obuke za pisanje EU projekata, a preduzetnici su bili zainteresovani za naše konferencije da bi naučili kako da svoje ideje što bolje plasiraju na tržištu.
Pre godinu dana, primetili smo da se interesovanje za naše projekte i konferencije smanjuje i da nam se ne priključuje isti broj ljudi kao prethodnih godina. Na početku nije bila strašna razlika, ali kroz nekoliko meseci smo shvatili da je broj novih članova skoro upola manji! Jednostavno je postajalo sve teže da ljudi čuju za naš rad i čime se zapravo bavimo.
Prvo smo razmišljali o idejama za obuke, edukacije i projekte i da li je sve dobro organizovano, ali bilo nam je jasno da nije do toga, jer smo tokom godina samo poboljšali kvalitet i ponudu za naše članove. Istraživali smo kako rešiti ovaj problem. Rešenje koje nam je palo na pamet je bilo da se reklamiramo, ali troškovi su bili preveliki. Verujem da su problemi finansiranja poznati svakome ko vodi udruženje – toliko ideja i prilika da menjamo nešto na bolje, a često ne možemo da ih realizujemo baš zbog tog finansijskog dela.
A onda smo slučajno otkrili nešto za šta malo ljudi zna - Google za neprofitne organizacije!
Google nudi sponzorstvo u iznosu do 10.000$ mesečno za google reklame – rešili su da podrže neprofitne organizacije i omoguće im besplatno reklamiranje. Potrebno je samo da aplicirate i podnesete određenu dokumentaciju. Većina udruženja nažalost nikada nije čula za ovu opciju i tako propuštaju priliku da im se priključe novi članovi. Takođe, udruženja mogu da iskoriste ove reklame i za prikupljanje donacija, prodaju svojih proizvoda ili samo za jednostavno podizanje svesti o ciljevima i temama kojim se bave.
Istraživali smo kako da apliciramo i na internetu smo pronašli da u Novom Sadu postoji mladi startup Turmalin, koji nudi usluge apliciranja za sponzorstvo. Najbolje od svega je, što garantuju da ako ne dobijete sponzorstvo, ne naplaćuju svoje usluge! Odmah smo ih kontaktirali i kada su nam rekli da je svako udruženje koje je apliciralo preko njih dobilo sponzorstvo i ostvarilo rezultate kasnije, odlučili smo da im i mi damo priliku. Saša, vlasnik Turmalina, ponudio nam je 3 opcije za apliciranje.
Dogovor sa njima i apliciranje je bilo jednostavno i ubrzo nam je stiglo obaveštenje da je Google odobrio naše sponzorstvo! Ipak, iako apliciranje nije komplikovano i sredstva budu lako odobrena, teško je iskoristiti sva sredstva i zato je bolja opcija da Vam neko stručan vodi kampanje. Saznali smo da je firma Turmalin jedina koja dostiže da udruženja imaju od 80-100% iskorišćenosti za grantove koje vodi na području Balkana. Rešili smo da oni i vode naše kampanje, ali uvek postoji opcija da radite sami ako ste upućeni kako se to radi.
Prenesite ovu informaciju dalje, jer bi za mnogo udruženja bilo korisno da saznaju i da iskoriste ovu priliku!
Ako i vi vodite udruženje, ili ste član nekog udruženja, svakako vam savetujem da aplicirate za ovu uslugu! Izuzetno je jednostavno i troškovi su mali, a dobićete mnogo novih članova i više ljudi će čuti za vaš cilj. Javite za ovu opciju i ljudima iz drugih udruženja, verujem da većina nikada nije čula da ovo postoji, a koristilo bi im zasigurno. Takođe, može im poslužiti i za prikupljanje donacija, kao i za prodaju proizvoda.
Više o apliciranju preko Turmalin-a možete saznati na njihovoj stranici udruzenje.turmalin.rs, a mi im se zahvaljujemo što sada više ljudi zna za naše delovanje i ciljeve, a to nam automatski dovodi više novih članova.