7 najboljih aplikacija za upravljanje projektima

7 najboljih aplikacija za upravljanje projektima

Raditi na više projekata istovremeno ponekad može biti malo previše za nas. Šta sve treba uraditi, ko je zadužen za šta, do kad je koji rok – desi se da se izgubimo u svim tim obavezama, toliko da ne znamo ni gde nam je glava, a kamoli šta treba da uradimo sledeće. Srećom, tu su alati koji nam mogu sačuvati dosta vremena, ali i živaca.

Koji su to alati za upravljanje projektima koji Vam mogu olakšati život?

Bilo da radite samostalno, u malom preduzeću ili ogromnoj kompaniji – softveri za upravljanje projektima svakako bi Vam mogli biti od pomoći. Lako organizujte sve svoje projekte i zadatke uz ove korisne alatke.

Postoji nekoliko odličnih online aplikacija za ovu namenu, tako da se ne morate brinuti da ćete zatrpavati memoriju Vašeg računara. Pristupite svom rasporedu i potrebnim fajlovima bilo kad i bilo gde – sve što Vam treba je internet konekcija.

Mnoge od njih nude besplatne verzije (sa nekim ograničenjima), a većina funkcioniše po principu mesečne pretplate. Izdvojili smo nekoliko njih, različitih funkcija i cenovnog ranga, tako da lakše možete pronaći onu koja odgovara Vašem budžetu i potrebama.

Evo naših preporuka:

1. Trello 

Trello - program za upravljanje projektima

Trello ima jednostavan sistem u formi tabele sa rasporedom zadataka u vidu kartica. Lakoća korišćenja i velik broj dostupnih funkcija u besplatnoj verziji čine ga idealnim za početnike, kao i za pojedince ili male timove. 

Na kartice zadataka je moguće okačiti slike, linkove i druge fajlove, obeležiti članove tima koji su zaduženi za svaku od njih  i označiti krajnji rok za izvršenje. Jednostavno je pratiti više projekata, kao i progres pojedinačnih zadataka u okviru njih.

Kada je određeni zadatak ili čitav projekat kompletiran, moguće ih je arhivirati. Na taj način, oni neće smetati pri obavljanju budućih aktivnosti, ali će i dalje biti dostupni na uvid kada to bude potrebno. Plaćene verzije se kreću od oko 10$ pa naviše.

2.Wrike 

Wrike - program za upravljanje projektima

Ovaj program uključuje gantograme, stubaste dijagrame kojima je ilustrovan raspored projekata. Takođe, sadrži i opciju za kreiranje izveštaja. Sistem nije preterano komplikovan, a idealan je za male i srednje projekte.

U njegovom sklopu postoji i alatka za praćenje vremena, dostupna konkretnom pojedincu zaduženom za taj određeni zadatak, kao i onome ko nadgleda čitav projekat. Besplatna verzija daje neograničen broj projekata, ali ograničava broj korisnika i dostupnost nekih funkcija. Plaćena verzija počinje od oko 10$ po korisniku.

3. Basecamp

Basecamp - program za upravljanje projektima

U pitanju je veteran u svetu upravljanja projektima, koji postoji već duže od jedne decenije. Poseduje toliki broj funkcija u sklopu jedinstvenog sistema, da nećete imati potrebe da dodatno integrišete druge plaćene aplikacije kao što su Slack ili Dropbox.

Uključuje pravljenje rasporeda, kalendar, čet sistem, direktne poruke, mogućnost skladištenja podataka i još toga. Uz ovu aplikaciju, olakšan je i rad sa klijentima jer postoji funkcija deljenja zadataka i poruka sa ljudima van same organizacije. 

Sa cenom od oko 100$ mesečno, više odgovara većim organizacijama, dok za manje timove verovatno nije najpovoljnije rešenje. Dugoročnog besplatnog plana nema, ali postoji mogućnost uzimanja probne verzije na 30 dana.

4. Zoho Projects

Zoho projects - program za upravljanje projektima

Kompanija Zoho nudi više različitih alatki za Vašu produktivnost, a među njima je naravno i program za upravljanje projektima. Zadaci se mogu prikazati u formi tabele, liste ili grantograma, a postoje i detaljni izveštaji, tako da se može koristiti i u slučaju relativno kompleksnih projekata.

Podrazumeva jednostavno praćenje utrošenog vremena, ugrađenu čet funkciju i mnoge druge opcije. Besplatna verzija je ograničena na tri korisnika i samo 10MB memorije, što može biti dovoljno za male projekte ili samo za probu. Ostali planovi se kreću od 3 do 6$ po korisniku.

5. LiquidPlanner 

Liquidplanner - program za upravljanje projektima

Podrazumeva tradicionalno vođenje projekata, sa svim očekivanim funkcijama, ali i mogućnost praćenja problema, te procenu resursa i rizika. Izveštaji su vrlo razrađeni, a postoji i opcija za dodeljivanje sporednih zadataka pojedincima ili grupama. Uticaj tog dodatnog posla automatski se uzima u obzir pri proceni mogućnosti izvedbe projekta.

Uz sve dodatne funkcije, LiquidPlanner nosi sa sobom i kompleksnost korišćenja, te zahteva više vremena za postavku i učenje. Iz tog razloga, kao i zbog cene, daleko je prikladniji za veće timove i organizacije.

Ne nudi besplatnu verziju, ali se može isprobati bez naknade na dve nedelje. Plaćeni planovi se kreću od 45$ mesečno po korisniku, i uslovljene su minimumom od pet korisnika. 

6. Microsoft Project

Microsoft project - program za upravljanje projektima

Microsoft Project u nekom obliku postoji već više od 30 godina i još uvek je omiljeni među mnogim iskusnim projektnim menadžerima. Namenjen je prvenstveno onima koji su odgovorni za velike, zahtevne projekte i koji za njegovu upotrebu imaju dovoljno znanja, vremena i novca.

Možda na prvi pogled podseća na sve druge MS Office programe, no sa vrlo malim brojem tutorijala i pomoćnih saveta, može biti zastrašujući za početnike u svetu projekata. S druge strane, iskusni profesionalci će ceniti njegov visok nivo detalja za svaki zadatak ili resurs, kao i bogatstvo izveštaja.

Može se podvesti pod postojeću pretplatu za Office 365 ili kupiti pojedinačno za jedan računar. Pretplate za professional verziju se kreću od 30$ po korisniku, pa naviše.

7. Teamwork Projects 

Teamwork - program za upravljanje projektima

Jedna od najjednostavnijih za korišćenje, ova aplikacija obavlja odličan posao kada su Vam potrebne najosnovnije informacije, bez kompleksnih grafikona i detaljnih spiskova. 

Zadaci se mogu videti u formi tabele ili tradicionalne liste, sa nekoliko korisnih opcija na meniju koji štede vreme u pronalasku željenih informacija. 

Za neplaćenu verziju postoji limit od dva projekta, uz ograničenu memoriju za skladištenje podataka. Manjim timovima je preporučljiva opcija od 10$ mesečno za pet korisnika i 100GB memorije, a svaki dodatni korisnik bi uvećao cenu za još 10$ svakog meseca. 

REZIME

Svi ovi softveri služe za upravljanje projektima putem dodavanja beleški, praćenja rokova, kao i napretka projekta. Posebno su korisni za timski rad ili rad na daljinu, jer omogućavaju rad više ljudi istovremeno sa više različitih računara.

Postoje besplatne i plaćene verzije, a možete očekivati da za njih izdvojite od 10 pa do 100 dolara mesečno, u zavisnosti od broja korisnika ili specifičnih funkcija koje su Vam potrebne.

Ukoliko tek počinjete sa radom na projektima, savetujemo da prvo isprobate besplatne verzije softvera. Međutim, ako ste velika organizacija sa brojnim članovima tima – izdvajanje novca za ovakvu vrstu programa se itekako isplati. 

Izvor: thebalancesmb.com

Ostavite odgovor