Postoji mnogo sjajnih udruženja, koja se bore za vredne, velike ciljeve. Međutim, nažalost ne dobijaju dovoljno podrške jer je tek samo mali broj ljudi čuo za njih. Živimo u digitalnoj eri, koja nudi brojne mogućnosti za povezivanje s drugima i tu priliku svakako treba da iskoristimo. Pogledajte naše savete kako da doprete do više ljudi putem interneta, tim putem povećate broj članova i donacija i uspešno proširite svoju inicijativu.
1. DRUŠTVENE MREŽE
Društvene mreže su jedan od najočiglednijih i najjednostavnijih načina da se povežete sa drugima putem interneta. Zato ne treba da Vas čudi što je naša prva preporuka da za svoje udruženje napravite stranicu na Facebook-u, Instagram-u, Linkedin-u… Stranice na mrežama signalizuju drugima da ste otvoreni za komunikaciju, zajedničku saradnju i razmenu mišljenja.
Ali pazite! Mnogima se dešava da jednostavno kreiraju stranicu i ostanu na tome. To nije ni približno dovoljno. Da bi ljudi bili u toku sa Vašim aktivnostima, događajima koje organizujete i da bi im Vaša inicijativa ostala u svesti – na to morate da ih podsećate, da ih redovno obaveštavate. Ključno je da održavate komunikaciju sa svojim pratiocima. Zato napravite kalendarski raspored objava, kreirajte i kačite sadržaj koji će Vaše pratioce pozivati na akciju i odgovarajte na njihove komentare. Primetićete koliko kvalitetniji može biti odnos Vašeg udruženja sa okruženjem, kada celoj priči date jednu ličniju notu.
2. SAJT
Znate li ijednu uspešnu organizaciju, a da nema svoj sajt? Sajt je mesto na kom možete istaći sve važne informacije o svom udruženju, tako da lako budu dostupne svima. To je takođe način da prezentujete sebe, da ispričate svoju priču od početka do kraja i ljudima predstavite svoje ideje, razloge zašto se za njih treba zalagati i kako.
Ipak, ne treba zaboraviti da postoji razlika između dobrog i lošeg sajta. Loše koncipiran sajt veoma često donosi više štete nego koristi. Ako se sajt sporo učitava, nestabilan je, ima greške, linkovi ne rade, posetioci se generalno teško snalaze i stranice nisu pregledne – to bi moglo da posetioce iznervira i navede da sajt napuste, kao i da generalno steknu loš utisak o Vama kao organizaciji. Obratite pažnju na dizajn i sadržaj, koji treba da se dopadnu Vašim posetiocima i ne oklevajte da angažujete tehničku podršku radi brzine i bezbednosti sajta.
Ne zaboravite i da sajt optimizujete za mobilne telefone, jer većina ljudi danas pretražuje informacije putem telefona daleko češće nego pomoću računara. Takođe, slično društvenim mrežama, bitno je da budete ažurni i na sajt postavljate najaktuelnije informacije. Tako ćete odati utisak posvećenosti i profesionalnosti u svemu što radite, a i omogućiti ljudima da budu u toku sa svim Vašim važnim aktivnostima.
3. BLOG
Još jedna korisna stvar, blisko vezana za sajt, jeste da u njegovom sklopu kreirate i postavljate blog sadržaj. Pišite članke koji su informativni i pružaju vrednost Vašim čitaocima. Pozabavite se temama koje su od važnosti i koje bi mogle zainteresovati ljude da ih pročitaju, a samim tim i posete Vaš sajt i saznaju više o Vama i Vašim ciljevima.
Blogovanje pomaže da se poboljša SEO (optimizacija za pretraživače tj. Vaša pozicija na internet pretrazi), što posetiocima olakšava da Vas pronađu na mreži. Na taj način, kada neko bude guglao temu koja je bliska nečemu što ste pokrili člankom, Vaša objava iskočiće mu u pretrazi, zainteresovati ga i eto njega na Vašem sajtu gde može pročitati više o Vašem udruženju. I u ovom slučaju je naravno bitno da budete ažurni i članke kačite redovno. Što više različitih, kvalitetnih članaka imate, to je naravno i veća šansa da ćete privući ljude na svoj blog, a samim tim i sajt.
4. GOOGLE GRANT ZA INTERNET REKLAME
Plaćene reklame su očigledno odlična mogućnost za promovisanje Vaše poruke, ali da li realno kao neprofitna organizacija imate sredstava koliko bi bilo potrebno za uspešne reklame?
Zato je Google grant jedna vrlo korisna mogućnost, za koju izuzetno mali broj udruženja zna. Već smo ranije pisali o tome, tako da detaljnije informacije možete pronaći u našem ranijem članku o Google sponzorstvu za udruženja. Uz Google grant za udruženja Vam može biti odobreno 10.000$ svakog meseca za puštanje reklama putem interneta. Napominjemo da nisu u pitanju gotova novčana sredstva, već virtuelna sredstva koja možete koristiti isključivo da biste pravili Google reklame za svoje udruženje.
Dakle, potpuno besplatno možete reklamirati svoje udruženje sa Google reklamama koje bi inače koštale do 10.000$ mesečno. Kao što smo već govorili u pomenutom članku, mi smo za ovu uslugu aplicirali putem firme Turmalin, koja je trenutno, koliko znamo, jedina na ovim prostorima koja se bavi uslužnim apliciranjem za Google grant. Ukoliko ste upućeni kako se to radi, možete sami voditi svoje Google reklamne kampanje. Naše udruženje je ipak odlučilo da to prepusti stručnjacima, jer dosta je teško iskoristiti sva sredstva pri čemu Turmalin dostiže da udruženja ostvare 80-100% iskorišćenosti za grantove koje vode.
***
Da rezimiramo, da biste proširili mogućnosti za prikupljanje donacija, prodaju svojih proizvoda ili jednostavno podigli svest o ciljevima i temama kojim se bavite, neophodno je da održavate komunikaciju sa ljudima putem interneta. To može biti putem društvenih mreža, sajta, bloga ili internet reklama. Za sve to, ažurnost i kontinuirane objave su prioritet. Da biste to postigli, potrebno je pre svega redovno održavanje sajta, društvenih mreža i reklamnih kampanja.
Kada je naše udruženje KEC prvobitno apliciralo za Google grant, Saša iz Turmalina nam je takođe objasnio da osim internet reklama postoje i druge mogućnosti da podignemo svest o našem udruženju, koje delimo sa Vama u ovom članku jer nama lično su napravile veliku razliku u broju novih članova i učesnika naših obuka. Nadamo se da će biti od jednake koristi i za Vas.
Održavanje sajta i društvenih mreža je nešto što naravno možete raditi sami, međutim ako nemate dovoljno vremena ili tehničkog znanja, dobro dođe kada je tu neko ko će preuzeti sve Vaše IT brige. Tim putem Vama ostaje više vremena da se posvetite ciljevima i aktivnostima svog udruženja. Od kreiranja i kačenja sadržaja, sve do tehničke podrške, više o održavanju sajta i kako možete angažovati Turmalin ako to želite, pročitajte na https://odrzavanjesajta.com/